מושגים
style="font-family: Arial; ">ות הספרים מקבלות אלפי כתבי יד כל שנה. כתבי היד עוברים מיון ראשוני במערכת, ומועברים ללקטורים אשר קוראים אותם ומגישים את חוות דעתם המנומקת לעורך. אם חוות הדעת טובות, גם העורך קורא את הספר ואם גם הוא מתרשם לטובה – הוא יציג אותו לדיון בישיבת המערכת, האם הספר משתלב בתוכניות ההוצאה לאור.

למרות שההוצאה צפויה להשקיע בעריכה במידה והספר מתקבל, יש מקרים שבהם כדאי להשקיע בעריכה ראשונית של הספר, על מנת שישרוד את הלקטורה ויגיע לשולחנו של העורך.

עריכה ראשונית מטפלת בנושאים הבאים:

-          רצף העלילה –  בדיקת קו העלילה, האמינות וזיהוי כשלים לוגיים

-          אופי ותיאור הדמויות כפי שהכותב רואה אותן וכיצד הן באות לידי ביטוי בספר

-          העצמת דרמה במקומות נדרשים, חידוד "פואנטות"

-          האחדת השפה

-          השמטה/ הוספה של קטעים לפי הצורך

העריכה לא תכלול עריכה לשונית, אך תתקן טעויות כתיב ותאחד רווחים.

הכותב יקבל רשימת שאלות, הערות והארות- המתייחסות באופן כללי לסיפור ובנוסף הערות לגבי חלקים ספציפיים - על גבי הטקסט. מדובר ב"פינגפונג" יצירתי שמטרתו להביא את הסיפור לרמה גבוהה יותר ולהגדיל את סיכוייו להתקבל להוצאה לאור.

במידה והספר לא מתקבל – תמיד פתוחה הדרך להוצאה עצמאית...

אם הספר מתקבל, במזל טוב, נחתם הסכם זכויות ובו הזכויות עוברות להוצאה. בדרך כלל גם הזכות להחלטות הנוגעות לעיצוב הספר, שיווקו וכו'. כל ההוצאות חלות על ההוצאה, כולל העריכה, ההדפסה וכו. הסופר מקבל תמלוגים ממכירת כל ספר, (לרוב מדובר בשקלים בודדים לכל עותק שנמכר). יש לקחת בחשבון שלרוב מדובר על שנתיים לפחות אם לא יותר עד שהספר יוצא לחנויות.

אם אינך מרגיש בטוח בנוגע להסכם - אנו מספקות ייעוץ וליווי לחתימת ההסכם עם ההוצאה לאור. 

 

 

 

 האתר עוצב ונבנה ע"י נוצה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים