מעבר לסף דלתנו
מאת: לן ארונסון

איך מצליחות הציפורים לנווט דרכן חזרה מהצפון ולהגיע כל שנה לאותה חצר בטבעון? מדוע נכחדו הארנבונים? מה הקשר שבין חתולי–מחמד לשירת הקרפדות? איך להרחיק חזירים מהגינה? למה הסחלב הוא רמאי? מדוע הזחלים צועדים בתהלוכה?
 
בלשון בהירה ומשעשעת, המלווה בתצלומים מרהיבים מציג המחבר, לן ארונסון, את פלאי הטבע הסובב את טבעון ומתבונן בהם במבט רגיש ואוהב.
 
מבין השורות עולה מערכת יחסי הגומלין בין האדם לסביבתו. למשל, כאשר האדם מתערב בשרשרת המזון: עלייה במספר נחשי הצפע נגרמה בשל פיזור פתיונות, שהביאו לחיסול מטרד התנים, אך גרמו גם למותן של הנמיות, האוייב העיקרי של הצפע...
 
מסקנתו של המחבר, שהאדם צריך ללמוד לחיות עם סביבתו בהרמוניה, עוברת כחוט השני לאורך הספר. אין מדובר רק בבעלי החיים ובצמחים, אלא גם באופן שבו הפסולת נזרקת במקום לחזור לאדמה, או השפכים מטופלים במקום להזרימם לנחל הקישון - נכס מבוזבז שיכול להפוך לפנינה, אם רק נדע לטפל נכון באוצרות הנמצאים ממש מעבר לסף דלתנו.
 
"תקוותי היא שספר צנוע זה יעזור לכם ליהנות מהטבע המקיף אתכם מדי יום. אני מאמין, שהיכרות טובה יותר עם חלק זה של סביבתנו הקרובה תגרום לכמה שיותר אנשים לרצות לשמר את פיסת הארץ המופלאה הזאת למען הילדים שלנו, נכדינו, הנינים שלנו וכל מי שעתיד לבוא אחרינו."
 
 
 
 
 
 

 

 

  לן ארונסון, תושב טבעון ותיק, נשוי לאיילה, אב לשלוש בנות-
שרון, קרן ומעין, ביולוג וחוקר, איש טבע בלב ובנפש. אוהב בעלי חיים וצמחים באשר הם.


לפרטים וקניית הספר:   0777836329 
 ayala.len@gmail.com
 
 

 
   

 

 

 

 האתר עוצב ונבנה ע"י נוצה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים