חוממות
מאת יסמין אך
איירה: ליאת אלוף
 
"אַבָּא, מַה זֶּה חוֹמֵמוּת כַּדּוּר הָאָרֶץ?"
"הִ תְ חַ מְּ מ וּ ת כַּדּוּר הָאָרֶץ, חָמוּד." אַבָּא חִיֵּךְ וְהִמְשִׁיךְ לַחְתֹּךְ יְרָקוֹת לַאֲרוּחַת הָעֶרֶב. בָּרַדְיוֹ בְּדִיּוּק הִסְתַּיְּמָה מַהֲדוּרַת הַחֲדָשׁוֹת.
"אֲבָל מַה זֶּה הִתְחַמְּמוּת כַּדּוּר הָאָרֶץ?"
"מַה זֶּה כַּדּוּר הָאָרֶץ אַתָּה יוֹדֵעַ, נָכוֹן?"
 
"אָז כָּכָה: הָאֲוִיר שֶׁל כַּדּוּר הָאָרֶץ מִתְחַמֵּם, וּלְאַט לְאַט הַקַּרְחוֹנִים נְמֵסִים וְהוֹפְכִים לְמַיִם." אַבָּא הִבִּיט בְּעוֹמֶר וְנִגֵּב אֶת יָדָיו. "לֹא מַמָּשׁ הֵבַנְתָּ, אָה...?"
הוּא הוֹשִׁיב אֶת עוֹמֶר עַל הַשַּׁיִשׁ. "הִנֵּה, אֲנִי אַרְאֶה לְךָ לְמָה אֲנִי מִתְכַּוֵּן. הִסְתַּכֵּל," אָמַר אַבָּא...
 
בזכות ההדגמה המיוחדת של אבא עומר מבין מה קורה לכדור הארץ, אבל עדיין לא ברור לו למה המבוגרים לא עושים מה שצריך כדי להפסיק את ה"חוממות" הזו. מזל שכבר יש לו תכנית...
נושא התחממות כדור הארץ מופיע לאחרונה בכל מהדורת חדשות, אולם לרוב אינו מוסבר בשפה שילדים מבינים. בספר זה מדגים אבא לעומר את תהליך ההתחממות בלשון פשוטה ובהירה ותוך ניסוי פשוט, שכל אחד יכול לבצע בבית, בגן ובבית הספר.
אך בנוסף, מעביר הספר מסר חשוב: כל אחד מאִתנו יכול לעשות משהו למען הבית שלנו – כדור הארץ. מַסְפִּיק שֶׁנְּשַׁנֶּה אֶת הָעוֹלָם שֶׁלָּנוּ, וְזֶה כְּבָר עוֹלָם שֶׁמִּשְׁתַּנֶּה.
 
בסוף הספר מצורף הסבר פשוט וברור על תהליך התחממות כדור הארץ בליווי תרשימים, ומופיעה רשימה של דברים שכל אחד מאִתנו יכול לעשות כדי לצמצם את התהליך – בבית, במקום העבודה ובגן.
  
יסמין אך, מחברת הספר, אמא של עומר ואריאל, מאמינה שרק הילדים יכולים לגרום לשינוי בהרגלי החיים שלנו. אם הם יחליטו להציל את כדור הארץ, כבר לא תהיה למבוגרים ברירה...
 
59 ₪
24 עמודים
כריכה קשה
הוצאת אריאלוש
לפרטים נוספים:
 

 

  

 

 האתר עוצב ונבנה ע"י נוצה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים