ספר האמקקות הגדול (הראשון)
מאת מיריק שניר
 
"כשילדים חושבים על אמקקות, צצים בראש שלהם מלא דברים שהם מדמיינים, ואז הם אומרים: בשביל מה אנחנו צריכים טלויזיה ומחשב? יש לנו דימיון!"
 
זהו ציטוט  מדבריה של תמה (בת 7) המופיע בספרה החדש של מיריק שניר, הסופרת לילדים והורים.
  
ספר האמקקות הגדול הוא פרי דמיונם המפתיע והמגוון של קטנים וגדולים, באיורים ובמילים. אמקקה היא דמות דמיונית שהמציא אופק, נכדה בן ה- 3 של מיריק. הוא סיפר על כך שוב ושוב, וכפי שמעידה מיריק, "בהתחלה זה היה מוזר, אחר כך מרתק, ולאט לאט הצטרפו עוד ועוד למספרים על האמקקות."  
 
מיריק רשמה את המילים מפיהם של כל המספרים (מגיל 3 ועד 83 ) ואת הספר מסרה לילדים שציירו אמקקות כיד הדמיון הטובה עליהם. ואם חשבתם שהילדים בתקופת המחשב והטלויזיה איבדו את היכולת לדמיין, הנה בא הספר הזה ומוכיח אחרת. 
 
הספר המרהיב מכיל 128 עמודי-אמקקות בכל הגדלים וכל המינים. העיצוב המיוחד של הספר, והפורמט הגדול והנוח, מכווון במיוחד למשוך את הילדים להוסיף אמקקות משלהם. ואכן, הם מוזמנים בכל דף להוסיף את פרי דמיונם- לצבוע, לצייר ולכתוב.
 
לדברי דיצה משולם, פסיכולוגית ילדים, "הדמיון הוא חלק חשוב ביותר בעולמו הפנימי של הילד והכרחי להתפתחותו התקינה. הדמיון הוא ראי לתהליכים הפנימיים והרגשות שלנו ובאמצעות תהליכי דמיון ניתנת ממשות למציאות הפנימית, למאוויים ולרגשות שלא תמיד באים לידי ביטוי חיצוני, להתמודדות עם קונפליקטים ולהתגברות על פחדים. על ידי שאלות כגון "מה זה אמקקות? מה אוכלות? איך הן לומדות? מה הן אוהבות?" מאפשר הספר לילדים לתת לדמיון שלהם להשתולל ולהתפתח, ובמקביל הוא כלי חשוב מאין כמוהו להציץ לעולם הפנימי שלהם."
 
כשקוראים את המילים, אי אפשר שלא להתרגש מיכולתן של האמקקות לפתוח את ליבם ואת פיהם של בני אדם בכל הגילאים, לספר על עצמם, על עולמם, על רגשותיהם וצרכיהם.  כל הלוקח את הספר לידיו נשבה מיד בקסמן. וכמו שאמרו אהרון ורחל: "אמקקה זו החיה  היחידה שעד שלא חשבת עליה, היא לא היתה קיימת...ואחרי שחשבת, היא כבר לא עוזבת אותך."
  
מיריק שניר, נולדה עם קום המדינה בכפר גלעדי. הקשבה רגישה לילדים כאם לתשעה, כמחנכת וכסבתא, היא ההשראה ליצירתה – המבטאה אמונה עמוקה בעיקרון "חנוך לנער על פי דרכו." גלגלים, ספרה הראשון, ראה אור לפני 25 שנה ומאז מעשירים סיפוריה ושיריה את מדפי ספרי הילדים. עוד מעבודותיה של מיריק באתר
 
 
 

  

 

 

 

 

 

 

 האתר עוצב ונבנה ע"י נוצה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים